Prawo do złożenia skargi
Masz prawo złożyć skargę, jeśli:
- złożony został wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego,
- jeśli podmiot publiczny tej dostępności nie zapewnił,
- lub jeśli podmiot nie zapewnił dostępu alternatywnego.
Termin na złożenie skargi
Masz 30 dni na złożenie skargi licząc od daty upływu terminu, w jakim powinna być zapewniona dostępność przez podmiot publiczny.
Podstawa prawna: art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Do kogo należy złożyć skargę na brak dostępności?
Skargę należy składać do Oddziału PFRON, właściwego terytorialnie dla podmiotu publicznego. Skargi rozpatruje Prezes Zarządu PFRON.
Podstawa prawna: art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W skardze należy napisać:
- jaka bariera utrudnia lub uniemożliwia Twoją dostępność do podmiotu publicznego w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- Twoje imię i nazwisko, adres zamieszkania lub numer telefonu i adres e-mail,
- jak można się z Tobą skontaktować,
- jaki byłby najlepszy sposób zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.