Deklaracja Dostępności
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja Dostępności dotyczy strony Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak dostępności lub niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF.
Przygotowanie Deklaracji Dostępności
Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewa Zajączkowska — mailowo dostepnosc@winbpoznan.pl lub telefonicznie 618541154.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego,
Aida Januszkiewicz-Piotrowska,
Adres: Aleje Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań,
mail: winb-pn@poznan.uw.gov.pl,
telefon: 618541154.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań (budynek C piętro III, wejście przez budynek A)
Pomieszczenia Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu są przy al. Niepodległości 16/18, na III piętrze w budynku C. Budynek C jest jednym z budynków, którym zarządza Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu.
Budynek C składa się z 6 kondygnacji (piwnica, parter, I-III piętra, strych).
Budynek jest czytelnie oznakowany.
Dojazd i możliwość zaparkowania samochodu
Do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu można dojechać samochodem. Przy kompleksie budynków znajdują się ogólnodostępne parkingi z miejscami dla osób z niepełnosprawnością (najbliżej przy ulicy Ojca Honoriusza Kowalczyka). Można też dojechać tramwajem (najbliżej od ulicy Fredry) lub autobusem (najbliżej od al. Niepodległości).
Wejście do budynku
Klienci mogą wchodzić do budynku C tylko przez budynek A (wejście główne do kompleksu budynków).
Przed budynkami A i C, wzdłuż ulicy jest chodnik, oznakowany liniami naprowadzającymi. Idąc prostopadle od ulicy wchodzi się na plac, na którym znajdują się drzewa i po bokach pasy zieleni.
Na placu znajduje są schody, sześć stopni oznakowanych kontrastowo żółtym kolorem. Po lewej stronie jest podjazd z poręczami. Przed samym budynkiem znajdują się kolejne schody (sześć stopni, pierwszy i ostatni stopień są oznaczone kontrastowo). Schody te można ominąć, jeśli pójdzie się w lewo przy bocznej ścianie budynku. Można tam wejść na podest prowadzący do drzwi wejściowych. Wejście na podest jest dostosowane dla osób korzystających z wózków i rodziców z dziećmi w wózkach. Jeśli będzie potrzebna pomoc, prosimy skorzystać z dzwonka przy szlabanie przed parkingiem, aby przywołać pracownika portierni.
Na podest bezpośrednio przy budynku można wejść również schodami od ulicy Ojca Honoriusza Kowalczyka (sześć stopni, pierwszy i ostatni stopień oznaczone są kontrastowo).
Drzwi w budynku A są przeszklone i oznaczone pasami ostrzegawczymi kontrastującymi z otoczeniem. Drzwi otwierane są automatycznie. Za drzwiami jest przedsionek z portiernią po lewej stronie.
Wejście przez drugie drzwi przeszklone, oznaczone pasami ostrzegawczymi kontrastującymi z otoczeniem. Drzwi otwierane są automatycznie.
W holu trzeba uważać na prostokątne filary (trzy po lewej i trzy prawej stronie).
Obsługa klientów
W holu po prawej stronie znajduje się Punkt Informacyjny, do którego należy się zgłosić.
W Punkcie Informacyjnym znajduje się pętla indukcyjna. Pracownik Punktu Informacyjnego kontaktuje się z pracownikiem Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu. Obsługa klientów może odbywać się w różnych wyznaczonych miejscach (także w pomieszczeniach na III piętrze w budynku C). Klienci mogą być obsługiwani w pokoju cichej obsługi.
Do pomieszczeń na III piętrze można dotrzeć klatkami schodowymi w budynkach A, B i C oraz windami w budynkach A, B i w przejściu pomiędzy budynkami B i C (winda w przejściu pomiędzy budynkami B i C jest duża winda, dostosowana jest dla osób z niepełnosprawnościami).
Przejście między budynkami jest możliwe łącznikami. Przejście pomiędzy budynkami B i C na parterze i I piętrze jest możliwe łącznikiem bez barier architektonicznych, na piętrach II - III znajdują się schody. Przy schodach są platformy. Platformy zostały oznaczone i wyposażone w instrukcję obsługi. Platformy obsługują wyznaczone osoby. Nie ma pochylni.
Toalety
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze i na I piętrze. W toalecie na parterze jest przewijak dla dzieci. W budynku C na III piętrze nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Pozostałe informacje
W budynku nie ma znaczników dla niewidomych totupoint. Oznakowania w języku Braille’a są w windach i przy wejściach do toalet w holu na parterze. Do budynku można wejść z psem asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Klienci mogą komunikować się z pracownikami WINB osobiście, telefonicznie, listownie, e-mail, ePUAP. W budynku preferowana jest obsługa klientów po wcześniejszym umówieniu się lub zgłoszeniu do Punktu Informacyjnego w holu budynku.
Osoby niesłyszące i głuchoniewidome, mające trudności w komunikowaniu się, w celu załatwienia sprawy mogą skorzystać z tłumacza języka migowego albo tłumacza – przewodnika. Na stronie internetowej znajduje się wniosek o zapewnienie tłumacza. Wypełniony wniosek należy przesłać na adres: winb-pn@poznan.uw.gov.pl.
W budynku A w punkcie informacyjnym znajduje się pętla indukcyjna.
Co robimy, żeby poprawić dostępność?
- identyfikujemy obszary, które należałoby zmienić pod kątem obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami,
- promujemy dostępność wśród pracowników,
- w korespondencji pisemnej staramy się wypracować nowe standardy komunikacji w oparciu o zasady prostego języka.